Rust en herstel fitness schema spiermassa

Rust en herstel fitness schema spiermassa fit channel review

Hoe harder je je lichaam traint, hoe meer tijd het nodig heeft om te herstellen. Rust en herstel is dan ook zeer belangrijk bij het fitness of bodybuilding. Het is bij het trainen dat de spieren worden gestimuleerd, maar het is tijdens de rust dat de spieren herstellen en groeien. Wil je echt groeien of sterker worden, dan moet je veel rusten. Het is vaak juist een tekort aan rust dat er voor zorgt dat iemand niet vooruit komt met fitness of bodybuilding.

hier kan je de review lezen van het ebook: Beoordeling fit channel

Hier kan vaak sprake zijn van overtraining. Overtraining treed op wanneer men niet genoeg rust heeft, zodat de spieren en het lichaam kan herstellen. Tijdens dit herstel worden niet alleen de spieren gerepareerd, maar ook worden de afvalstoffen afgevoerd en de chemische balans in de spier weer op orde gebracht. De ene spier herstelt sneller dan de ander. Kleine spieren zoals de biceps en triceps herstellen veel sneller dan de quads of de onderrug. Overtraining heeft vaak symptomen als; geen vooruitgang, snel of veel moe  en een lage weerstand.

Zoals al bleek herstellen niet alle spieren even snel, maar een gemiddelde van 48 uur rust is meestal voldoende om een spier genoeg te laten herstellen. Ook al is het voor sommige sporters moeilijk, een hele week rust doet wonderen op zijn tijd.