Bovenste spieren

Hammer curl Pak een dumbbell in de hand en laat de arm gestrekt omlaag hangen. Houd de dumbbell vast zodat de palm naar binnen gedraaid is (alsof je een hamer vast hebt, vandaar Hammer curl). Buig de arm omhoog tot het hoogste punt en laat het gewicht weer naar de start positie zakken. Reverse curl Pak een barbell met een overhand greep en laat het voor je benen hangen. Houd de greep schouderwijd en de ellebogen in de zij gedrukt.

Read more

Oefeningen voor in de hoogte

Incline dumbbell curls Zit op een incline bankje met een dumbbell in elke hand. Laat de armen omlaag hangen. Buig de arm omhoog tot de dumbells bij de schouders zijn. Bij het buigen de bovenarmen omlaag laten wijzen en stil houden. Breng de arm weer omlaag tot de arm gestrekt is. Deze oefening is ook voor massa. Concentration curls Sta voorover gebogen met een dumbbell in de hand. Laat de hand omlaag hangen. Leun met de andere arm op je

Read more

Quadriceps Oefeningen

Squat Plaats een barbell in een squatrek op schouder hoogte of iets lager. Duik onder de barbell door zodat de barbell over de achterkant van de schouders ligt. Grijp de barbell vast met schouderwijde greep. Druk de barbell uit het rek door je benen te strekken. Ga met de benen schouderwijd staan(voor algemene quad training). Houd de rug recht en het hoofd rechtop, gezicht vooruit. Buig de benen tot de bovenbenen iets lager dan parallel aan de grond zijn. Strek

Read more